‹ Takaisin Blogit-pääsivulle

Ohjelmistovetoiset yritykset ja muutoksiin sopeutuminen

· Materiaalit · This Is Not a Webinar 2020 · Virtuaalitapahtuma

Ohessa This Is Not a Webinar -tapahtumamme puheenvuoroja IT-alan muutoksista ohjelmistovetoisissa yrityksissä. Mitä kaikkea muuttuukaan kun fyysinen tuote siirtyykin virtuaaliseksi? Ja miten voi selvitä kansainvälisestä koronakriisistä menestyksekkäästi? Se kerrotaan meille seuraavaksi.

Avaimesta näkymätön

Tätä puheenvuoroa et halua missata. Näiden kahden rautaisen ammattilaisen ja Abloyn tarinoiden kautta ymmärrät, mistä softassa ja uuden oppimisessa todella on kyse!

Minna Sallinen on pitkänlinjan abloylainen, jonka uraan mahtuu useita eri tehtäviä mm. tuotehallinnan vetämistä, tuotepohjaisten liiketoimintojen johtamista, tuotantolaitoksen siirtämistä sekä nykyisellään tuote ja palvelukokonaisuuksien johtamista. Minna on jo vuosia ollut kiinnostunut ja myöskin kouluttautunut palveluliiketoiminnan saloihin. Aktiivinen muutosjohtaminen ohjelmisto- ja palveluliiketoimintojen osalta läpi organisaation kuuluu myös ohjelmaan.

Hanna Sillanpää on digitalisaation, API-talouden ja käytettävyyden vankkumaton puolestapuhuja. Urallaan Hanna on työskennellyt useissa erilaisissa tehtävissä ohjelmistoalalla mm. tuotehallinnan, käytettävyyden ja tarjoustenhallinnan parissa. Abloylla Hanna vetää ohjelmisto- ja palvelutuotehallinnan tiimiä.

Miten tech-kasvufirma selvisi voittajana koronakriisistä?

Miltä tech-firman yrityskulttuuri näyttää sisältäpäin? Mitä agile kulttuuri tarkoittaa käytännössä? Miten yrityksen arvot ja kulttuuri näkyvät kriisin keskellä?

Viimeaikaiset korona-uutiset ovat olleet kovaa luettavaa, mutta onneksi mukaan mahtuu myös monia suomalaisia selviytymistarinoita. Maaliskuussa Brellan myynti pysähtyi kuin seinään koronakriisin vuoksi. Nyt Brella on tuplaamassa henkilöstömääränsä ja takoo myyntiennätyksiä. Tässä pisteessä ollaan ainoastaan tech-firmoille ominaisen, resilientin agile-kulttuurin ansiosta.

Hanna Kontinen on työskennellyt HR:n, rekrytoinnin ja kulttuurin kehittämisen parissa jo vajaat kymmenisen vuotta, mutta korona pisti eteen haasteen, josta kenelläkään ei ollut mitään aiempaa kokemusta. Miten tech-kasvufirman kulttuuri reagoi kriisiin ja mitä sen aikana opittiin? Tämä on Brellan tarina.