Tervetuloa mukaan ja suuri kiitos siitä, että haluatte jakaa osaamistanne sekä aikaanne kanssamme. Mimmit koodaa -ohjelman tavoitteena on diversiteetin ja osaajien kasvattaminen toimialallamme. Ohjelman pitkäaikaisena tavoitteena on antaa tuleville sukupolville tasa-arvoinen mahdollisuus opiskella ja menestyä IT-alalla sukupuolesta riippumatta.

Tapahtumissamme tarjoamme helposti ymmärrettävää sekä sukupuoli-, koodari- ja teknologiastereotypioita kumoavaa sisältöä, joka innostaa oppimaan uutta ja auttaa hyödyntämään softaa omalla työuralla.

Tapahtuman hashtag:
#MimmitKoodaa

(Huomioithan häsissä saavutettavuuden: Lukuohjelmia varten jokainen erillinen sana isolla alkukirjaimella.)

Tapahtuma käytännössä

Mimmit koodaa virtuaalitapahtuma järjestetään suomalaista softaa edustavassa Brellassa, saatte tässä vinkkejä sen käyttöön.

Brella on alusta, joka tarjoaa mahdollisuuden kokea livetapahtuman etänä. Siitä löytyy päälava, chat-keskustelu, yritysten virtuaaliständit, kahvihuoneet, ohjelma ja monta muuta ominaisuutta. Avaamme näitä kaikkia seuraavaksi aiheittain.

Oikopolut

Deadlinet

Apua saa aina osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

Noudatattehan annettuja deadlineja, jotta tapahtuman tuotanto ja markkinointi voidaan toteuttaa mahdollisimman tehokkaasti.

Pe 26.1.
Puheenvuoron otsikon ja kuvaustekstin toimittaminen. Puhujakuvan, -esittelyn ja mahdollisten -somelinkkien toimittaminen. Puhujan kuva mielellään vaakakuva-muodossa (leveys suurempi kuin korkeus).

25.3.
Jos pidätte kahvihuoneen: kahvihuoneen otsikon, kuvaustekstin sekä kansikuvan toimittaminen. Kansikuva 16:9 ratio.

25.3–5.4.
Virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään viikon 14 alussa.

Brella mahdollistaa virtuaaliständin rakentamisen itse. Pyydä oikeus sponsor paneliin: info@mimmitkoodaa.fi ja kerro samalla kaikkien ständiä rakentavien sähköpostit.

10.4.
Jos pidätte kahvihuoneen: kahvihuoneiden vetäjien nimi, titteli, esittelyteksti ja kuva. Kuvassa riittää, jos kasvojen ympärillä on tilaa.

Apua saat info@mimmitkoodaa.fi, milja@mimmitkoodaa.fi & sanna@mimmitkoodaa.fi. Laita aina infon meili mukaan viesteihin, jotta viestit eivät huku viestitulvaan.



12.4. ❗️
TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
❗️
Yritysten virtuaaliständit valmiina.

17.4.
Puhujien esitysmateriaalit.

19.4.
Tapahtumapäivä

Brellan virtuaaliständit vastaavat yrityksen omaa paikkaa messukeskuksessa – kaikki on vain virtuaalista.

Virtuaaliständi muodostuu karusellista, esittelytekstistä, linkeistä, kuvalinkeistä, chatista ja yritysedustajien Brella-profiileista.

Virtuaaliständit rakennetaan ja muokataan Sponsor panel -näkymästä, ns. “konepellin alta”. Seuraavaksi avataan tätä näkymää ja sen aiheita.
(Tapahtumapäivä puolestaan toteutuu eri näkymästä ja se osuus löytyy kohdasta “Brella – virtuaalialusta ja profiili“)

Rakenna ständiä tästä linkistä: Linkki “konepellin alle”.
Ilmoitamme sähköpostitse, kun ständin rakentaminen on mahdollista. Tarvittaessa pyydä oikeus sponsor paneliin: info@mimmitkoodaa.fi ja kerro samalla kaikkien ständiä muokkaavien sähköpostit.

Virtuaaliständin kuvausteksti
Esittelytekstiin kannattaa panostaa. Sitä voi muokata otsikoiden, linkkien, kuvien ja emojien avulla – suosittelemme vahvasti, että teet siitä teidän yrityksen näköisen. Esittelytekstin linkkien lisäksi on myös mahdollista liittää ständille somelinkit sekä product-kohtaan suoria linkkejä eri toimintoihinne.

Mitä enemmän lisäät konkretiaa tekstiin (esimerkiksi tulevia tapahtumia, rekryjä, miten teihin voi tutustua, mitä teillä arvostetaan), sitä enemmän yhteisömme saa yrityksestänne tarttumapintaa.

Kuvaustekstissä kannattaa myös esitellä virtuaaliständillä päivystävät henkilöt kuvan avulla. Tämä vaihtoehto on vieraalle kasvotonta chattia miellyttävämpi kokemus.

Linkit
Website, Facebook, LinkedIn, Twitter ja Instagram.

Karuselli
Virtuaaliständissä on ylimpänä karuselli, johon saatte lisättyä kuvia, upetettuja videolinkkejä tai upotettavia sivuja oman valintanne mukaan.

Karusellin ensimmäinen kuva näkyy yleisölle ensimmäisenä. Tähän kuvaan kannattaa panostaa: siinä kannattaa olla hymyileviä henkilöitä ja esimerkiksi tervehdys. Muut karusellista löytyvät asiat löytyvät klikkaamalla karusellin oikeassa reunassa näkyvää nappia.

Karuselli on Iframe, eli siihen tulevat tuotteet tulisivat olla kuvia tai embeddable (upotettavia) linkkejä. Tiedostot voivat olla: png, jpg, jpge, gif. / ratio-koko: 16:9 (1 920 × 1 080 pikseliä).

Videot esim. YouTube/Vimeo, upotettavat linkit.

Products (tuotteet)
Voitte luoda omia suoralinkkejä Products-osion avulla. Tähän voi esimerkiksi luoda linkkejä tapahtumiinne, rekryttäviin paikkoihin tai vaikkapa arvontaan. Tämä osio näkyy tapahtumapäivänä kuvaustekstin ja yritysprofiilien vieressä omalla välilehdellä. Välilehtien paikkoja ja nimiä voi muokata “Edit Details”-osiossa.

Osio tarvitsee nämä kohdat: Otsikko, kuvausteksti, kuva 1:1 ja linkki.

Chat
Virtuaaliständin chat löytyy ständin reunasta. Voitte pitää virtuaaliständillänne chattia auki koko päivän ajan, osan aikaa päivästä tai pitää sen kiinni. Jos chatissa on päivystäjä vain tietyn osaa päivästä, ilmoitattehan siitä selkeästi virtuaaliständinne kuvaustekstissä.

Hyödyntäkää chat-mahdollisuuksia vapaasti, niin virtuaaliständillä kuin päästriiminkin chatissa. Omalla virtuaaliständillä pääsette kosketuksiin yrityksestänne kiinnostuneiden kanssa. Tapahtumastriimin chatissa voitte ilmoittaa esimerkiksi tulevista kahvihuoneistanne tai asioista ständillänne, joka on hyvä mahdollisuus erottua joukosta.

Chat-sidebar
Virtuaaliständin chat löytyy ständin reunasta. Ständin chatiin on mahdollista lisätä upotettavia linkkejä (eri välilehdille), kuten nettisivuja, uutiskirjeen tilauslomakkeen tai esimerkiksi arvonnan – JOS koette sen tuovan lisäarvoa tai auttavan teitä.

HUOM: LINKKIEN OLTAVA UPOTETTAVIA. Moni yritys on myös estänyt muun muassa oman nettisivunsa upottamisen toisen nettisivun sisään, joten tämä kannattaa huomioida. Sli.do, Google Formit toimii. Mikäli yrityksenne ei saa käyttää Googlen tuotteita, voimme hoitaa linkit puolestanne.

Ständit valmiiksi ajoissa
Hoidattehan ständin kuntoon hyvissä ajoin. Vieraat pääsevät tapahtuma-alustalle viikkoa ennen tapahtumaa, jotta kaikilla on mahdollisuus tutustua yritysständien sisältöihin jo ennakkoon.

Deadlinet

  • 25.3–5.4.: Virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu
  • 12.4.: Yritysten virtuaaliständit valmiina, virtuaalialusta avataan yleisölle.

Kahvihuoneet

Kahvihuoneet.

 

Linkit

Linkki varauslistaan

Kahvihuoneen tekniikka (Brella)

Apua saa aina yhteyshenkilöltäsi tai osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

Kahvihuoneet Brellassa ovat tarkoitettu kohtaamista ja jutustelua varten. Se on vähän kuin oma Zoom-tapahtuma, jossa pääsette määrittelemään huoneen aiheen ja yhteisömme jäsenet puolestaan pääsevät tutustumaan teihin matalalla kynnyksellä. Kannustamme kokeilukultturiin ja myös kahvihuoneiden sisällöistä markkinoidaan Mimmit koodaa kanavissa.

Millainen on hyvä kahvihuone?
Huoneelle tulee valita aihe, kokemuksemme mukaan se helpottaa kohderyhmän valintaa osallistua mukaan huoneeseen. Teemoja voivat olla esimerkiksi saavutettavuus, työ datan parissa tai “näin haet meille töhin”. Tämä on loistava tilaisuus viedä eteenpäin sitä kuvaa, josta toivotte yleisön teidät tunnistavan tai mitä haluaisitte heidän tekevän.

Kahvihuoneiden markkinointi
Kahvihuoneet luodaan virtuaalialustalle erikseen. Toimitathan tätä varten lomakkeella pyydetyt tiedot ja valitsemasi kansikuvan deadlineen mennessä. Virtuaalialustalla on otsikossa ja kuvaustekstissä merkkirajoitus. Jos haluat, voit ilmoittaa samalla myös tapahtumamarkkinointiin sopivan tekstin, joka voi olla pituudeltaan haluamasi mittainen.

Ilmoitamme myös ketkä kahvihuoneita vetää. Toimitathan kahvihuonetta vetävien henkilöiden nimen, tittelin, lyhyen kuvaustekstin ja kuvan meille sähköpostitse.

Muistilista

  • Voit toteuttaa kahvihuoneen/-huoneet resurssienne mukaisesti päivän aikana. Suosituimmat ajat ovat yleensä taukojen aikana.
  • Ole tarkkana maksimi-merkkimäärien kanssa: ylimääräiset merkit leikkaantuvat auttamatta virtuaalialustalla.
  • Luo kahvihuoneelle oma kansikuva (16:9 ratio, JPEG tai PNG) ja lähetä se osoitteeseen info@mimmitkoodaa.fi
  • Toimitathan kahvihuonetta vetävien henkilöiden tiedot ja lyhyet kuvaustekstit sähköpostitse info@mimmitkoodaa.fi.
  • Asioita avattu lisää varauslistassa, listassa on kaksi eri välilehteä.

Tästä varauslistaan

Deadlinet

  • 25.3.: Kahvihuoneen otsikon, kuvaustekstin sekä kansikuvan toimittaminen. Kansikuva 16:9 ratio.
  • 10.4.: Kahvihuoneiden vetäjän/vetäjien nimi, titteli, esittelyteksti ja kuva. Kuvassa riittää, jos kasvojen ympärillä on tilaa.

Brella logo.

Linkit

Brella-tunnusten luominen, video

Lisää ohjeita Brellaan liittyen

Apua saa aina yhteyshenkilöltäsi tai osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

Virtuaalialusta
Virtuaalitapahtuma-alusta on suomalaista softaa Jyväskylästä ja jo pitkään tapahtumissamme käytetty Brella. Alusta on Slushin, Arctic15; Nordic Business Forumin jne. kävijöille entuudestaan tuttu.

Kaikki tapahtumaan osallistuvat luovat oman Brella-tunnuksen virtuaalitapahtumaa varten. Maksimirajaa ei ole määritelty, vaan yritysedustajia voi olla paikalla yrityksen resurssien mukaisesti.

Profiili Brellassa
Jokainen tapahtumaan osallistuva henkilö luo oman profiilin (tunnus) Brellaan. Erotut muusta väestä omalla profiilillasi, joka myös linkittyy automaattisesti yrityksesi virtuaaliständille.

Tunnusta tehdessä oma profiili linkittyy automaattisesti virtuaaliständille, jos yritys-kohtaan laittaa täsmälleen saman nimen mitä virtuaaliständiltä löytyy. Tässä kannattaa huomioida ylimääräiset välilyönnit (yms) merkit.

Tunnusta luodessa kannattaa laittaa verkostoituminen päälle, jotta näyt oikein yrityksesi virtuaaliständillä. Jos verkostoituminen on kiinni, näyt ständillä geneerisenä harmaana profiilina.

Kirjoitathan itseäsi kuvaavan tekstin (vaikka parilla lauseella), jotta olet lähestyttävämäpi. Muussa tapauksessa esittelysi tilalla lukee yleinen “Hi! I would like to meet new people at this event.” teksti.

Painike tapahtumapäivän näkymään alla:

Brella

Verkostoituminen Brellassa
Kannustamme kumppaneitamme sekä puhujiamme luomaan julkisen profiilin ja muokkaamaan sitä persoonalliseksi, tämäkin vaikuttaa yritysimagoon. Lisää myös somelinkit verkostoitumista varten.

Jos et voi tavata ketään tapahtumapäivänä, voit sulkea kalenterin Brellassa “Aikataulu / Schedule” -osiossa.

 

Tutustu Brellaan avoimin mielin, se ei mene helposti rikki. Jos kuitenkin kohtaat Brellassa teknisiä haasteita, voit ottaa yhteyttä tämän Contact us formin avulla tai laittamalla viestiä support@brella.io sähköpostiosoitteeseen. Autamme muissa haasteissa, kun laitat viestiä info@mimmitkoodaa.fi.

Puhujille

ENNEN TAPAHTUMAA

Reetta Siltasalmi-Kautto.

Linkit

Kerro puheenvuorostasi lomakkeella

Apua saa aina yhteyshenkilöltäsi tai osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

Mitä kaipaamme puhujalta?
Tarvitsemme mahdollisimman pian puheenvuoron otsikon ja kuvaustekstin + puhujan bion, kuvan ja somelinkit (Instagram/LinkedIn). Käytäthän puheenvuorossa samaa kieltä (Suomi/Englanti) sekä kirjoitusasussa että tapahtumapäivänä.

Puheenvuorosi kuvausta kirjoittaessa huomioi, että teksti määrittelee paljon. Avaa siinä aihetta yleisesti, esimerkiksi mitä aiot opettaa, miksi aihe on tärkeä ja mitä hyötyä siitä voi olla nyt ja tulevaisuudessa – toisin sanoen mitä kuulija hyötyy puheenvuorostasi. Vain sinä voit kuvailla yleisölle, miksi juuri sinulle kannattaa lahjoittaa aikaa, olet oman puheenvuorosi paras asiantuntija.

Tallennus ja blogi
Jokainen puheenvuoro tallennetaan YouTubeen. Mikäli haluat kirjoittaa puheenvuorostasi blogipostauksen tai lyhyen intron, otamme sen vastaan enemmän kuin ilomielin. Nämä kaikki lähetetään 10 000 hengen postituslistallemme ja jaetaan somessa useita kanavia pitkin.

Tapahtumapäivän materiaalit
Huomioi, että yleisö seuraa tapahtumaa näytöltä tai jopa kännykältä. Näin ollen materiaalien on hyvä olla ennemmin visuaalisia. Mikäli haluat toimittaa materiaalit yleisölle, voi niistä tehdä yksityiskohtaisemmat. Välitämme ne tallenteen yhteydessä toiveesi mukaisesti.

Materiaalit tarkistetaan tuotantoyhtiön toimesta ja yhdistetään ennen tapahtumapäivää, jotta yleisö saa saumattoman kokemuksen. Ole ystävällinen ja pyri noudattamaan annettuja deadlineja, jotta voimme taata teknisesti parhaan mahdollisen lopputuloksen.

Muistilista

  • Powerpoint 16:9.
  • Mahdolliset erikoisfonttipaketit meille ladattavaksi ja tieto, jos esityksessä on video, gif tai muuta “tavallisesta poikkeavaa”.
  • Toimita materiaalit omalla nimelläsi ja yrityksellä nimettynä.
  • Materiaalit lähetetään info@mimmitkoodaa.fi
  • Lisätietoja materiaaleista antaa info@mimmitkoodaa.fi

Deadlinet

  • Pe 26.1.: Puheenvuoron otsikon ja kuvaustekstin toimittaminen.
  • Pe 26.1.: Puhujakuvan, -esittelyn ja mahdollisten -somelinkkien toimittaminen. Kuva mielellään vaakakuva-muodossa (leveys suurempi kuin korkeus).
  • 17.4.: Puheenvuoron esitysmateriaalit tai tieto, jos puheenvuoro pidetään ilman esitysmateriaaleja.

Puhujille

TAPAHTUMAPÄIVÄNÄ 19.4.

Apua saa aina yhteyshenkilöltäsi tai osoitteesta
info@mimmitkoodaa.fi

Puhujan on hyvä saapua paikalle viimeistään puolta tuntia ennen omaa puheenvuoron alkamisajankohtaa. Jos puhujia on kaksi, suositellaan saapuvan viimeistään 45 minuuttia ennen oman puheenvuoron alkamisajankohtaa. Puhuja ohjataan aulasta tilaan, jossa voit vaihtaa vaatteet, siistiä meikkiä, saat juotavaa, jne.

Odottaessa vuoroasi näet reaaliajassa tilassa olevalta näytöltä muita puheenvuoroja. Kamera vaihtelee puhujan ja esitysmateriaalien välillä.

Muistiinpanot
Muistiinpanot näkyvät puheenvuoron aikana kauempana olevalta näytöltä. On enemmän kuin ok ottaa paperiset tai tabletilla olevat muistiinpanot mukaan. Paperiset laput voidaan liimata puhujakorteille (koko A5) ennen puheenvuoroasi.

Puhuja noudetaan studiotilaan 15 minuuttia ennen puheenvuorosi alkua. Puheenvuorojen välissä on ns. katkotunniste, jonka aikana edellinen puhuja poistuu ja seuraava saapuu. Ennen puheenvuoroasi ja puheenvuorosi jälkeen on varattu 5 minuuttia aikaa siirtymille.

PAIKALLA ON KUVAAJA TALTIOIMASSA TÄTÄ PÄIVÄÄ.

Screenit
Puheenvuorosi aikana näet omat materiaalisi sekä kellon, joka näyttää kuluneen ja jäljellä olevan ajan. Jos sinulla on esityksen ohessa olevat muistiinpanot, ne näkyvät melko kaukana. Siksi erilliset muistiinpanot voivat olla hyvä varokeino.

Sairastapaukset
Sairastapauksissa puheenvuoro siirretään esimerkiksi perjantai-webinaariin omaksi kokonaisuudekseen.

Sparraushetki
Kaikkien puhujien kanssa sovitaan sparrailuhetki, joka on (kaikella rakkaudella) pakollinen ja auttaa ymmärtämään yleisöäsi. Sparrailuhetkessä käydään läpi yleisön demografiaa sekä tapahtuman tavoitteita.

Varaa sprrailuhetki tästä

Osoitteet ja tärkeät yhteystiedot

Miljan tavoittaa tapahtumapäivänä vain yhteyshenkilöiden kautta.

Kuvauspaikan osoite:

Epicenter Helsinki, Mikonkatu 9.

Kun saavutte Epicenterille, suunnatkaa pääovista respaan. Siitä teidät haetaan tai ohjataan oikeaan tapahtumatilaan. Tarvittaessa löydätte oikean tilan myös seuraamalla Mimmit koodaa aiheisia kylttejä.

Paikan päällä on henkilö, joka ottaa teidät vastaan, pitää teistä huolta ja huolehtii tarvittavat siirtymät puolestanne. Yhteisessä tilassa voitte vaihtaa vaatteet, siistiä meikkiä, saatte juotavaa, jne.

Yhteyshenkilöt tapahtumapäivänä:

Sanna Hyvönen +358 44 491 5828

Paula Lindvall +358 44 302 1979